Thursday, June 19, 2008

Up with hope, Down with dope!

Kali ini aku nak bercerita pula selepas aku buat freelance dengan D'Edge Communication. Destinasi seterusnya, HOPE pictures sdn bhd. Company ni dimiliki oleh seorang pelakon yang tak payahla aku beritahu siapa dia. Sesiapa yang dah tau diam-diam je dah le... anyway kat sini pun aku on and off pasal company ni tak de job sangat. Lagipun aku masih baru lagi. Ok lah kan. Just aku nak sentuh pasal equipments yang digunakan pada ketika tu di company ni. Kamera mereka gunakan Canon XL1 yang mana masa tu sedang panas lagi. Semuanya ada 3 buah. Then, Editing suite ade 3. Semua machine tak silap guna Final Cut Pro G5 rasanya. Kira masa ni pun benda alah ni tengah top. Malangnya walaupun teknologi agak bagus juga memandangkan company ni masih baru lagi, akan tetapi tiada pengurusan yang betul menyebabkan ianya bungkus begitu sahaja. Apa boleh buat. Takde rezeki. Walau bagaimanapun aku tetap rasa ok pasal kat sinilah aku belajar tentang benda best dan tak best dalam line ni, dan aku dapat kenal dengan individu-individu tertentu yang agak berjaya sekarang ni juga pengalaman merempat di KL dengan cuma ada 30 sen dalam poket selama beberapa hari! Masuk air2!

2 comments:

ANik said...

Salam, la Jime RM0.30 je? hm interesting gak cerita ko tp bila ko nk smbg tulis lg?

Mas Lydia Hanif said...

mana sambungan story neh? cpt2 sambung