Tuesday, June 10, 2008

my life as videographer?


Yup, this is the beginning of my story... pada awalnya aku bukan nak sangat jadi videographer or cameraman... tapi mungkin dah tertulis bahawa aku akan buat benda ni sebagai mata pencarian aku. Tujuan aku tulis blog ni bukan aku nak menunjuk or apa (pasal kadang2 orang tersalah tafsir), cume nak bercerita pengalaman dan ilmu dengan semua orang. Mungkin ada sesiapa yang boleh bagi info or nak tanya info, ada pengalaman lebih dari aku yang baru setahun jagung ni, boleh lah dikongsi bersama.


Ok, pada awalnye aku berjinak-jinak dengan kamera ni ketika aku masih belajar di uitm Shah Alam dalam jurusan Media dan Komunikasi. Sepatutnya ketika ini aku mungkin pegang kertas dan pen atau yang sewaktu dengannya, tetapi entah kenapa aku minat pulak dengan kamera ni walaupun kerja ni agak berat. Siapa-siapa yang dalam bidang ni tahulah apa yang berlaku. Semasa belajar dulu aku diberi assignment buat short movie. Ketika tu aku baru part 5. So aku dan kawan2 satu group pun buat lah filem tu. Masa tu kami buat filem bertajuk IMPIAN (sori kengkawan masterpiece dah hilang). Kami buat guna kamera VHS je yang maybe zaman HD ni orang dah tak pakai dah. So cerita

No comments: